Hledáte školku pro své dítě? Nevíte pro kterou se rozhodnout? Soukromá nebo státní? Děti pouze nehlídáme, ale vychováváme a učíme. |
|
Celkové vize MŠ se snoubí s naším heslem: „Proletíme celý svět, prozkoumáme všechno hned“, děláme s dětmi pestrou paletu činností.V duchu Jana Amose Komenského, který v díle Všeobecná porada o nápravě věcí lidských označil pansofii, vševědu, jako cestu k nápravě současného konfliktního světa. Děti seznamuje s rozmanitými lidskými činnostmi, bez jednostranné specializace. Mateřská škola jako poslední místo vzdělávacího systému, kde můžeme zkusit dělat vše, bez vnějšího tlaku na nutnost se specializovat na konkrétní činnost. Aby se sami děti časem pro některou z činností nadchly a začaly se o ni sami zajímat. |
|
Skvěle vařímeDovolím si říci, že vaříme rozmanitěji než mnohá domácnost. Dodržujme takzv. spotřební koš, kdy se během měsíce se vždy vystřídají všechny důležité složby stravy a varianty stravy – různá masa a různé druhy příloh, hodně čerstvé zeleniny a ovoce, mléčné výrobky atd. Nejstarší děti – předškoláci si již sami připravují svačinky a mažou si pomazánky na chleba. Takto se stravujeme: https://skolkagagarinova.rajce.idnes.cz/Stravovani_ve_skolce/ V dětech podporujeme, aby se nebály nic ochutnat a k jídlu přistupovaly v duchu perského přísloví: „Nemáš-li rád kaši, neříkej o ní, že není dobrá.“ |
|
Malujeme, kreslíme, stříháme a modelujemeNaše paní učitelky s dětmi malují, kreslí, stříhají, lepí, vytrhávají. Vše je zaměřeno na rozvoj tvořivosti, fantazie a dovednosti jemné motoriky. Zkouší se všechny možné techniky s celou paletou výtvarných nástrojů – pastelky, štětce, barvy vodové, temperové, prstové, na sklo. |
|
Fyzická zdatnostKladame velký důraz na fyzickou odolnost dětí (hodně chodíme ven na procházky, např. do lesa, na zahradu, pokud možno za každého počasí). Učíme děti chodit pěšky a prohlubujeme v nich např. zásadu „PO SUCHDOLE SE CHODÍ PĚŠKY“. Učíme děti zdolávat překážky, dovednosti s míčem, cvičíme při hudbě … |
|
Zpíváme a hrajemeNaše paní učitelky s dětmi rády zpívají a hrají na hudební nástroje, Něketré s dětmi zkouší hrát na flétničky, jiné zkouší různé rytmické nástroje. |
|
Učíme se šít. Společně vaříme a pečeme, modelujeme z keramické hlíny a vypalujeme v peci. Učíme se pracovat v dílně, zahradničit na školních záhonech venkovních či ve skleníku. Učíme se dopravní předpisy a jezdíme na dopravním hřišti. Sklízíme ovoce na školní zahradě, lisujeme ovocné šťávy, pečeme si buřty na našem ohništi či vaříme v kotlíku. Hodně sportujeme, k čemuž nám slouží lanové centrum, skvělé hřiště nebo hrad s lanovkou. Rádi si promítáme filmy na plátno jako v kině. | |
Polytechnická výchovaRaději získání manuálních dovedností v dílně, než získat chytrý prst na interaktivní tabuli – na tu si raději počkáme do školy. Navíc obrazovek máme doma dost.
|
|
Enviromentální oblastV každé třídě máme odpadkové koše nejen na tříděný odpad – plasty a papír, ale také na bioodpad, který vynbášíme s paní učitelkami na kompost. Na jaře si pěstujeme rostlinky (např. pažitku, ředkvičky, hrášek …) na svém záhonu (každá třída má svůj) ve skleníku a pak na venkovním vyvýšeném. |
|
Dopravní výchovaV mateřské školce máme dopravní hřiště s plně vybaveným „vozovým parkem“. Učíme se používat ochrané helmy a jezdit podle pravidel silničního provozu. |
|
Chceme být on-lineNepřítomnost dětí omlouváme přes aplikaci LYFLE, případně informace posíláme pomocí stejné aplikace. |
|
Virtuální prohlídka školky |
|
|
Slavnosti školky
|
Základní organizační struktura MŠV naší mateřské škole je 6 tříd:
|
|
ReklamaČlánek na téma falešné reklamy v mateřském školství. |